poniedziałek, 9 grudnia 2013

CZYTAMY: "NIEZWYKŁY ŚWIĘTY MIKOŁAJ"

Trzydzieści stopni w cieniu, w brzuchu wiercąca się KROPKA. Ogród, trampolina, woda, dużo zimnej wody...
- Mamo, poczytasz nam?
Koc pod drzewem, w cieniu, dzbanek lemoniady, gołe stopy, spocona głowy. 
- Co czytamy?
- Findusa i Pettsona, mikołajowego!!!

Świąteczna półeczka z książkami znika wraz z "choinką golasem", światełkami z okien, kubkami w renifery, bałwanki i śnieżynki. Zawsze znika. Zawsze też jakaś bombka schowa się za komodą, igliwie w zakamarkach, a książka pachnąca piernikami pod poduchą...
I tak w tym roku została z nami, na nie świąteczny codzień, książka o Findusie i Pettsonie, o drewnianym Mikołaju i o Świętym Mikołaju.



"NIEZWYKŁY ŚWIĘTY MIKOŁAJ"
Sven Nordqvist
(Wydawnictwo Media Rodzina)




Do przedwczoraj przekonana byłam, że książka ma dokładnie 24 rozdziały i tym samym wpisuje się w rytm otwieranych co rano okienek w adwentowym kalendarzu. Ba! Dokładnie 1 grudnia zaczęliśmy czytać, po jednym rozdziale dziennie, obiecując sobie, że tym razem damy radę, wytrzymamy, nie złamiemy się...
- A ja wiem, co jest w "siedemnastce"! A ja wiem!
- Co? Powiedz mi?
- Nie! Ty jeszcze masz szansę być cierpliwa, a ja... Już przepadło...- Na chwilę MŁODSZY pochmurnieje, na chwilę.- Ja wiem, co jest w "siedemnastce"!!!
Niecierpliwy MŁODSZY przedwczoraj zerknął na koniec książki. Nie ma 24. rozdziału, rozdziałów jest siedemnaście.
Uznaliśmy więc umowę za nieważną i czytaliśmy ciurkiem, aż do nieprzyjemnego drapania w gardle "czytacza" i burczenia w brzuchu słuchaczy.


Findus wierzy, że w tym roku przyjdzie do niego Święty Mikołaj. Nie podrzuci prezentu pod drzwiami, pod choinką, w skarpecie... Przyjdzie, da się zobaczyć... Pettson nie wierzy i bierze sprawę w swoje ręce. Chce skonstruować drewnianego Mikołaja, który umiałby się poruszać, mówić,... 
Pettson pracuje, wymyśla, kombinuje. Findus kombinuje, wymyśla, czasem się nudzi. A co z tego wyniknie? Mogę wam tylko powiedzieć, że bez Świętego Mikołaja mogłoby się nie udać.

- A ja wiem, co jest w "siedemnastce"!!!   
- Ciiiiii... 












5 komentarzy:

  1. Ja też chcę wiedzieć co jest w siedemnastce. Ba! Ja chcę wiedzieć co jest w jedynce! Muszę poszperać po bibliotekach, może znajdę, może się dowiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Lektura obowiązkowa! Czytana w upały, przynosi ulgę ;)

      Usuń
    2. To mam do lata trochę czasu. ;)

      Usuń
  2. Czytaliśmy dokładnie rok temu :-) Uwielbiamy! A "Goście na Boże Narodzenie" znacie? To nasz hit z tego roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znamy, znamy! W zeszłym roku dzieciaki chciały ozdobić choinkę w stylu Findusa ;) Pettsona i Findusa uwielbiamy, czy się gubią, pieką tort...

      Usuń